Att vara servitris

Efter att folk på jobbet irriterat mig till Max är jag tvungen att skriva ett inlägg om detta, när man jobbar som servitris får man ta all skit, man får ta gästernas skit även om köket eller baren har gjort något fel och folk kan ibland vara så irriterande så man står där och ler men stryper dom mentalt 😂👏
Så här är lite heta tips som kommer att göra att eran servitris är den bästa.

- när vi kommer med mat, låt oss snälla ställa ner tallriken, ryck inte tallriken ifrån oss eller ta tag i den, för både eran och vårat bästa, tallriken kan vara asvarm eller så kan vi råka tappa allt när du tag i den.

- lämna inte en krona/ 2p i dricks, det är en ren förolämpning

- om ni har barn med er, snälla plocka upp efter er, vi är där för att servera mat, inte krypa på golvet för att du inte orkar plocka upp efter dina avkommor.

- snälla stoppa inte mig när jag springer med mat och ser stressad ut och säg 'ursäkta kan jag beställa dricka av dig?' NEJ baren ligger två meter ifrån dig sluta vara lat och ta din feta röv och gå till baren själv.

- när jag kommer gående med 2 tallrikar i vardera hand till er snälla säg inte: erhm vi beställde oinion rings och colslaw också? Okej jag ber så hemsk mycket om ursäkt nästa gång ska jag bära saker på huvudet också. 

- klappa absolut inte händerna om någon tappar ett glas eller tallrikar, i WILL cut you! 

Okej det finns typ hundra andra saker men det där är dom mest irriterande haha. Nu har jag även fått skriva av mig lite ilska. 

Tack för mig! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0